top of page
  • Εικόνα συγγραφέαΚωνσταντίνος Κουτλιάνης

Βασίλης Δεδίδης: «Οι επιθετικοί μετριούνται απ'τα goal»


Ο Βασίλης Δεδίδης είναι γεννημένος στην Γερμανία και πιο συγκεκριμένα στην μικρή αλλά ιστορική πόλη της Βαϊμάρης. Παρόλο που είναι μικρός ηλικιακά καθώς γεννήθηκε 10 Ιανουαρίου του 2000, έχει προλάβει να πετύχει σπουδαία πράγματα. Αρχικά αγωνίζεται 12 χρόνια στην ομάδα της Carl Zeiss Jena fc στην θέση του επιθετικού. Η ομάδα νέων που αγωνίζεται ο Βασίλης ανέβηκε κατηγορίες και έφτασε στην δεύτερη εθνική κατηγορία στην "Regionalliga". Πέρυσι με δικό του γκολ στα μπαράζ ανόδου, η ομάδα ανέβηκε και στην Bundesliga U19 και έκλεισε τη χρονιά με 18 τέρματα σε 22 αγώνες, ενώ πρόπερσι ήταν πρώτος σκόρερ του πρωταθλήματος U17. Υποστηρίζει Real Madrid και πρότυπο του είναι ο Zlatan Ibrahimovic. Λόγω των θετικών εμφανίσεων του, ο ομοσπονδιακός τεχνικός Βασίλης Γεωργόπουλος είχε καλέσει τον Βασίλη στην Εθνική ομάδα νέων και το 2017 σε 4 αγώνες όπου σκόραρε δύο φορές. Η μόρφωση είναι ο ακρογωνιαίος λίθος ενός αθλητή. Σε αυτό βοηθάει το αθλητικό σχολείο και οι ώρες που περνάνε εκεί τα παιδιά με προπονήσεις καθώς δένονται μεταξύ τους. Πάμε να δούμε λοιπόν, πως βλέπει τα πράγματα στη Γερμανία σε σχέση με την Ελλάδα και πολλά ακόμα.

Πηγαίνοντας σε αθλητικό σχολείο είχες τόσες επιλογές, γιατί διάλεξες το ποδόσφαιρο? Ο πατέρας μου αγαπάει πολύ το ποδόσφαιρο. Όταν εγώ και ο αδερφός μου ήμασταν μικρότεροι σε ηλικία μας πήγαινε μέχρι το γήπεδο της Jena συχνά, και εκεί έπαιζε μαζί μας. Εγώ προσωπικά είχα ως πρότυπο τον Χαριστέα, μου άρεσε πολύ και γενικώς την Εθνική Ελλάδος του 2004. Όταν έγινε περίπου 7 , με έγγραψε στην FC Carl Zeiss Jena για προπονήσεις και κάπως έτσι ουσιαστικά ξεκίνησε το ταξίδι μου στην ομάδα.

Τί αξίες καλλιεργεί το αθλητικό σχολείο και τί περιέχει η φοίτηση εκεί? Και τί θα ήθελες να σπουδάσεις?

Το αθλητικό σχολείο περιέχει πολλά αθλήματα ώστε να επιλέξεις αυτό που θέλεις. Έχει ποδόσφαιρο, basket, στίβο, judo, badminton και άλλα. Το πιο σημαντικό είναι πως το σχολείο συνεργάζεται με ομάδες και έτσι μπορείς να τα συνδυάσεις. Αν έχουμε βέβαια μαθήματα και προπονήσεις, προηγούνται τα μαθήματα. Τα αθλητικά σχολεία στη Γερμανία είναι σε συγκεκριμένες πόλεις. Η φοίτηση στο σχολείο είναι 9 χρόνια αλλά πρώτα προηγούνται τα 4 στο δημοτικό. Οι πιο σημαντικές χρονιές είναι οι δύο τελευταίες. Η κάθε χρονιά είναι χωρισμένη σε δύο μέρη. Από τον Αύγουστο μέχρι τον Φεβρουάριο και από Φεβρουάριο μέχρι Ιούλιο. Σε αυτές τις δύο χρονιές μαζεύεις πόντους (test) και παίρνεις την άδεια για να αποφοιτήσεις, σαν πτυχίο. Προσωπικά θέλω να σπουδάσω Sports Managment. Εγώ γράφω στα Αγγλικά ή Γερμανικά τα εξής μαθήματα: (Μαθηματικά, θεωρία αθλητισμού και προφορικά τη Βιολογία και την Γεωγραφία). Για το Πανεπιστήμιο πάει αναλογικά με την πόλη. Για παράδειγμα στην Jena ο βαθμός είναι 2.0 ενώ στο Μόναχο 1,7 ή στο Βερολίνο 2,3. Το 1.0 είναι το άριστα και 6 το χειρότερο.

Θεωρείς ότι πρωταθλητισμός στις ακαδημίες "καταστρέφει" τα παιδιά? Θα πρέπει να έχουν αυτή τη νοοτροπία αργότερα?

Ναι εγώ πιστεύω ότι σε μικρή ηλικία είναι πάρα πολύ σημαντικό τα παιδιά να ευχαριστιούνται το άθλημα τους και να παίρνουν χαρά από αυτό. Όσο μεγαλώνεις όμως ο στόχος είναι να κατακτάς τρόπαια και να έχεις επιτυχίες. Οι ομάδες σε προετοιμάζουν από νωρίς για να είσαι έτοιμος όταν φτάσεις στην αντρική ομάδα. Στο αντρικό έχουν πολύ μεγάλη σημασία τα τρόπαια και οι επιτυχίες.

Θα πρότεινες σε ποδοσφαιριστές να δοκιμάσουν τις δυνατότητες τους στο εξωτερικό; Ναι η δουλειά στο εξωτερικό και πιο συγκεκριμένα στη Γερμανία που είμαι εγώ είναι εξαιρετική. Οπότε θα το πρότεινα να έρθουν στη Γερμανία (γιατί μόνο για αυτήν μπορώ να μιλήσω). Αλλά αν δεν ταιριάζει κάποιος σε μια χώρα ίσως βρει αυτό που του ταιριάζει σε μια άλλη.

Το κομμάτι της Εθνικής νέων τι συναισθήματα σου προκαλεί ?

Ο στόχος κάθε ποδοσφαιριστή πιστεύω είναι να παίξει στην Εθνική ομάδα. Εγώ προσωπικά πιστεύω έδωσα όλα όσα μπορούσα και έπαιξα με πάθος για το εθνόσημο και την Ελλάδα. Στο τέλος ο προπονητής είναι αυτός που διαλέγει τους παίχτες που χρειάζεται.

Πρώτος σκόρερ στην U17 και πέρυσι 18 γκολ σε 22 αγώνες. Υπάρχει ταβάνι για σένα ή θα δούμε στο μέλλον έναν αντικαταστάτη των Ελλήνων επιθετικών του σήμερα?

Ο στόχος μου είναι να ακούω κάθε μέρα τους προπονητές μου ώστε να βελτιώνομαι. Θέλω να είμαι υγιής χωρίς τραυματισμούς και να προσπαθώ συνέχεια. Πρώτα απ'όλα προσπαθώ να βοηθάω την ομάδα για να νικάμε σε κάθε παιχνίδι. Φυσικά σαν επιθετικός θέλω σε κάθε παιχνίδι να πετυχαίνω goal , διότι οι επιθετικοί μετριούνται με το πόσα goal πετυχαίνουν.

Τα γκολ για έναν επιθετικό είναι ζωτικής σημασίας, όταν δεν έρχονται τί φταίει και τί μπορεί να κάνει ο επιθετικός για την άσχημη ψυχολογία; Το πιο σημαντικό για έναν επιθετικό είναι να μην χάσει την ψυχολογία του και να συνεχίσει να πιστεύει στις ικανότητες του. Πρέπει να δουλεύει και να προσπαθεί συνέχεια για την ομάδα του. Να μαρκάρει να κάνει pressing να μπαίνει στις μονομαχίες και να μη σκέφτεται ότι είναι σε κακή φόρμα. Τα goal θα έρθουν. Πως είναι να ζεις μια άνοδο στην κατηγορία και μάλιστα με δικό σου γκολ στα μπαράζ?

Για εμάς ήταν ένα πολύ δύσκολο παιχνίδι αλλά με την πολύ δουλειά και τη μεγάλη προσπάθεια τα καταφέραμε και χάρηκα πάρα πολύ που νικήσαμε με δικό μου goal. Αλλά αυτό ήταν στο παρελθόν. Τώρα είμαστε στο παρόν και είμαστε σε δύσκολη θέση και προσπαθούμε για το καλύτερο.

Ο αδερφός σου είναι ο "εχθρός σου" διότι αγωνίζεται στη θέση του τερματοφύλακα. Τί περιμένεις από αυτόν στην ποδοσφαιρική καριέρα? και πόσο περήφανοι είναι οι γονείς σας?

Εγώ παίζω με τον αδερφό μου στην U19. Η αλήθεια είναι ότι δεν τον βλέπω σαν "εχθρό" αλλά σαν συμπαίχτη που μπορεί να με βελτιώσει όπως και εγώ εκείνον. Σαν μεγαλύτερος αδερφός του εύχομαι κάθε επιτυχία χωρίς τραυματισμούς και με πολλές συμμετοχές. Οι γονείς μας είναι πολύ περήφανοι, και πιστεύουν σε εμάς, και μας εύχονται τα καλύτερα πάντα.

0 Σχόλια

Πρόσφατες αναρτήσεις

Εμφάνιση όλων
bottom of page