top of page
  • Εικόνα συγγραφέαΚωνσταντίνος Κουτλιάνης

Ιβάν Ρούσεφ: «Την αγάπησα την ΑΕΚ»

Ο 41χρονος πλέον παλαίμαχος ποδοσφαιριστής και προπονητής ακαδημιών, γεννημένος στις 10 Μαϊου στο Μπούργκας της Βουλγαρίας, ήρθε σε πολύ μικρή ηλικία στην Ελλάδα. Όντας 20 χρονών αγωνιζόμενος στην Εθνική Ελπίδων Νέων στην Βουλγαρία τον βρήκε Έλληνας μάνατζερ και τον έφερε στην χώρα μας. Η πρώτη ομάδα ήταν το Αιγάλεω για μισή σεζόν στην οποία είχε 14 συμμετοχές και 5 γκολ. Η ΑΕΚ μπήκε στην διαδικασία το 2001 και τον απέκτησε για 4 χρόνια. Ωστόσο πήγε αμέσως δανεικός σε Αθηναϊκό και Απόλλων Σμύρνης. Το 2003 γύρισε και αγωνίστηκε στην ΑΕΚ με προπονητές Μπάγεβιτς και Σάντος. Επίσης έχει αγωνιστεί σε Λεβαδειακό, Διαγόρα Ρόδου, Τρίκαλα, ΟΦΗ, Πιερικό και Δόξα Δράμας. Στην Ελλάδα πέτυχε συνολικά 80 γκολ σε 310 παιχνίδια.

Ήρθες σε πολύ μικρή ηλικία στην Ελλάδα. Αυτό τελικά σου βγήκε σε καλό έτσι; Βεβαίως! Ήρθα πολύ μικρός, 20 χρόνων μόνος μου σε ξένη χώρα, ήταν δύσκολα χρόνια αλλά τα κατάφερα, προσαρμόστηκα. Η Ελλάδα, μου άνοιξε νέους ορίζοντες. Τελικά στάθηκα τυχερός που με επέλεξαν και με έφεραν στην Ελλάδα. Βοήθησε πολύ στην εξέλιξή μου.


Ποια ομάδα υποστηρίζεις στη Βουλγαρία και την Ελλάδα και γιατί; Στη Βουλγαρία Levski Sofias. Θαύμαζα τους παίκτες της, ονειρευόμουν να παίξω σε αυτήν. Τελικά δεν πρόλαβα, γιατί με κέρδισε η Ελλάδα. Στην Ελλάδα ΑΕΚ φυσικά! Την αγάπησα την ΑΕΚ. Δέθηκα με τους παίκτες και τον κόσμο της και ταιριάξαμε θα έλεγα. Υπάρχει χημεία με αυτή την ομάδα.


Οι δανεισμοί πόσο βοηθάνε έναν παίκτη να γίνει καλύτερος; παίζει ρόλο η ομάδα και η κατηγορία που θα πάει; Βοηθάνε γιατί σου δίνουν τη δυνατότητα «να πάρεις παιχνίδια στα πόδια σου», να αποκτήσεις εμπειρία και να προχωρήσεις και σίγουρα παίζει ρόλο. Πρέπει να σου ταιριάξει και η ομάδα και η κατηγορία για να δώσεις τον καλύτερο εαυτό σου και να εξελιχθείς κι εσύ και η ομάδα σου.

Συνεργάστηκες με δυo κορυφαίους προπονητές Μπάγεβιτς και Σάντος. Τι θυμάσαι από τον καθένα; Πολύ μεγάλοι, με διαφορετική φιλοσοφία και σίγουρα οι καλύτεροι που έχω συνεργαστεί στην καριέρα μου. Ο Μπάγεβιτς σε κοίταζε και ήξερες τι θέλει. Ήξερε να σε εμψυχώνει. «Ιβάν μπες μέσα και παίξε την μπάλα που ξέρεις» μου έλεγε. Ο Σάντος δουλευταράς αυστηρός μεθοδικός. Και οι δυο μου έδωσαν πολλά και είμαι τυχερός που συνεργάστηκα μαζί τους.


Από την ΑΕΚ ποιες στιγμές θυμάσαι έντονα με τους παίκτες, τους αγώνες και τον κόσμο; Η πιο μεγάλη μου στιγμή ήταν όταν έπαιξα Champions league στο παιχνίδι ΑΕΚ -Αϊντχόβεν. Επίσης το παιχνίδι ΑΕΚ -Ολυμπιακός 2004-05 στο ΟΑΚΑ με 70.000 ΑΕΚτζήδες να σε αποθεώνουν. Απερίγραπτη συγκίνηση.


Στον Λεβαδειακό έκανες πολύ καλή σεζόν με αρκετά γκολ. Τι θυμάσαι από εκείνη τη σεζόν; Τρία πολύ όμορφα χρόνια με πολλά γκόλ από φάουλ. Έδωσα πολλά σε αυτή την ομάδα. Συνεργάστηκα με πολύ καλούς προπονητές...Λεμονή, Τσιώλη και Κωστίκο.


Με τον ΟΦΗ πανηγύρισες άνοδο στη μεγάλη κατηγορία. Μια ομάδα με πολύ κόσμο και ιστορία. Τι θυμάσαι και πως βλέπεις τον ΟΦΗ τα τελευταία χρόνια; Με τον ΟΦΗ ανεβήκαμε Α' Εθνική με τον προπονητή Νίκο Αναστόπουλο. Καταφέραμε μέσω play off να ανέβουμε super league με πρόεδρο το Νίκο Μαχλά. Είχαμε πλούσιο roster και πολύ κόσμο στο γήπεδο. Ήταν μια υπέροχη χρόνια με πολλές επιτυχίες. Εκείνη τη σεζόν βγήκα πρώτος σκόρερ στα play off με 3 γκολ. Τα τελευταία χρόνια, βλέπω ανοδική πορεία. Η ομάδα απαρτίζεται από ανθρώπους του ποδοσφαίρου Σαμαρά πατέρα και γιό, τον κ. Νιόπλια, όλους με σταθερή διοίκηση και καλό μπάτζετ. Η θέση του είναι στην πρώτη 6αδα της Super league.

Η ΑΕΚ μετά από τους υποβιβασμούς, επέστρεψε σε τελικούς και σε τίτλους. Θα κατακτήσει κι'άλλα αυτά τα χρόνια; Η ΑΕΚ είναι Bασίλισσα και σαν Bασίλισσα πρέπει να κερδίζει τίτλους. Πιστεύω τα επόμενα χρόνια θα ζήσουμε μεγάλες στιγμές.


Γιατί ξεφούσκωσε μετά το πρωτάθλημα του 2018 η ΑΕΚ; Δεν έπρεπε να φύγουν τα τρία βασικά στελέχη Χριστοδουλόπουλος, Αραούχο και Βράνιες. Θα έπρεπε να είχαν μείνει. Χάθηκε η χημεία της ομάδας. Γι' αυτό η επόμενη χρόνια δεν ήταν αυτή που έπρεπε να είναι.


Με την προπονητική έχεις σκεφτεί να ασχοληθείς; Είναι πρότυπο ο μπαμπάς σου; Σπούδασα Φυσική Αγωγή, στη Γυμναστική ακαδημία, θα ήθελα να ασχοληθώ με ακαδημίες και μικρά παιδιά. Θέλω να δώσω στα νέα παιδιά που αγαπούν το ποδόσφαιρο την εμπειρία μου και τις γνώσεις μου να πετύχουν το στόχο τους. Ο πατέρας μου σίγουρα έπαιξε σημαντικό ρόλο. Λειτούργησε σαν πρότυπό μου. Όταν ήταν ποδοσφαιριστής και προπονητής ο ίδιος, ήταν κοντά μου με τις συμβουλές του και τις ατομικές προπονήσεις. Μου έλεγε ότι για να πετύχω το στόχο μου, πρέπει να κάνω ατομική προπόνηση, και πως δεν αρκεί η ομαδική για να ξεχωρίσεις και να προχωρήσεις ψηλά .


Στο νέο γήπεδο της ΑΕΚ θα ήθελες να μπεις; πιστεύεις θα είναι έτοιμη η ΑΕΚ αγωνιστικά όταν θα είναι έτοιμο το νέο γήπεδο; Σαν πιστός ΑΕΚτζής ανυπομονώ κι εγώ πότε θα έρθει η μέρα που θα μπούμε «σπίτι μας». Για να κερδίσει η ομάδα ωστόσο δεν φτάνει μόνο το γήπεδο. Ο πρόεδρος μας ο κ .Μελισσανίδης ξέρει τι πρέπει να κάνει και θα το κάνει, για να δούμε μια ομάδα δυνατή με παιχταράδες όπως αξίζει στην ομάδα. Έρχονται μεγάλες συγκινήσεις!

0 Σχόλια

Πρόσφατες αναρτήσεις

Εμφάνιση όλων
bottom of page