top of page
  • Εικόνα συγγραφέαΚωνσταντίνος Κουτλιάνης

Νίκος Μιρτσέκης: Βαθιά στο βούρκο και στη μαγεία των 90's.

Σήμερα για τη συνέντευξη θα "ταξιδέψουμε" μακριά και χρόνια πίσω. Όχι στην Ελλάδα ή την Ευρώπη αλλά το Σικάγο και τις Η.Π.Α. Ο σημερινός άνθρωπος που είχα την τιμή να κάνω συνέντευξη είναι ο Νίκος Μιρτσέκης που αγωνίστηκε στο παρελθόν σε Πανιώνιο,Καλαμάτα,ΑΕΚ,Ηρακλή και Άρη. Σε 165 συμμετοχές πέτυχε 54 γκολ. Μετά την μετακόμιση στην Αμερική, ασχολήθηκε με το futsal και εδώ και χρόνια ως προπονητής συνεργάζεται με τον Ολυμπιακό σε επίπεδο ακαδημιών. Με στόχο τις υποτροφίες, την ενασχόληση με τον αθλητισμό και φυσικά την εξέλιξη των παιδιών παίζοντας είτε στην πρώτη ομάδα του Ολυμπιακού κάποια στιγμή είτε σε κάποια ομάδα στην Αμερική. Ο Νίκος Μιρτσέκης είναι γεννημένος στις 4 Νοεμβρίου του 1968 και έχει κατακτήσει το Παγκόσμιο κύπελλο ποδοσφαίρου ενόπλων το 1997 στον τελικό με (1-0) επί της Ιταλίας. Μια άκρως ενδιαφέρουσα συνέντευξη με αποκαλύψεις που γίνονται για πρώτη φορά.


Ας ξεκινήσουμε από τα παλιά όταν η "ποδοσφαιρομάνα" Νέα Σμύρνη έρχεται στη ζωή σας αρχικά από τις ακαδημίες και μετά στο ντεμπούτο σας το 1989. Πως ήταν εκείνα τα χρόνια στον Πανιώνιο;

Ο Πανιώνιος ήταν είναι και θα είναι μια ποδοσφαιρομάνα γιατί απλούστατα επενδύει στα νέα παιδιά. Τους δίνει ευκαιρίες γιατί δεν υπάρχει η οικονομική δυνατότητα να αγοράσει. Αυτή είναι και η μοναδική πηγή εσόδων το να πουλήσει για να διατηρηθεί. Ανέκαθεν είχε ικανούς προπονητές που δούλευαν σωστά και μεθοδικά, με τα νέα ταλέντα που μπορούσαν να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις της κάθε επαγγελματικής κατηγορίας. Όταν ήμουν εγώ βέβαια, ήταν αλλά χρόνια. Ο Πανιώνιος ήταν υγιής, ειδικά επί προεδρίας Σταματελάτου και μετά με Μομβεσιάν πριν αποκαλυφθεί το από που πλήρωναν.Τότε ήρθε η καταστροφή με το σκάνδαλο Κοσκωτά. Από τότε ο Πανιώνιος δεν έχει μια σταθερή οικονομική πορεία και γι'αυτό και τα σκαμπανεβάσματα. Ήρθε ένα άνθρωπος

(ο Τσακίρης ) ο οποίος μπορούσε να δημιουργήσει μια ανταγωνιστική ομάδα αλλά δεν πρόσεξε ποιους εμπιστευόταν και έφτασε σε σημείο να κατηγορηθεί κιόλας και έφυγε και αυτός άρον άρον δυστυχώς! Εγώ μεγάλωσα σαν Ολυμπιακός από την οικογένεια μου, αλλά ζώντας και μεγαλώνοντας μέσα στον Πανιώνιο η αγάπη μου και ο σεβασμός για αυτό το σωματείο, με έκαναν να το θεωρώ δεύτερη οικογένεια μου.


Μια σπουδαία κίνηση με τον Ολυμπιακό Σικάγου, που εδώ και σχεδόν 9 χρόνια πηγαίνει πολύ καλά. Αυτή η συνεργασία είναι που κάνει τον Ολυμπιακό να είναι ένα επίπεδο πιο μπροστά από άλλες ομάδες στο θέμα των υποδομών;

Πράγματι ο Ολυμπιακός δουλεύει πολύ μεθοδικά με τρομερές εγκαταστάσεις για τους νέους ποδοσφαιριστές και επιστημονικά σεμινάρια για τους προπονητές, δίνοντας μεγάλη βαρύτητα στην ανάπτυξη ταλαντούχων ποδοσφαιριστών. Εμείς εδώ στο Σικάγο βέβαια, μπορεί να μην έχουμε  τις εγκαταστάσεις που υπάρχουν στο Ρέντη αλλά έχουμε μεράκι και αγάπη για αυτό που κάνουμε αντιμετωπίζοντας την Αμερικανική  κουλτούρα που δεν μπορείς να εφαρμόσεις πράγματα έτσι ώστε το ταλέντο το οποίο υπάρχει να δουλέψει σωστά και να αναπτυχθεί. Βέβαια με την δουλειά που γίνεται έχουμε βοηθήσει πάρα πολλά ταλαντούχα παιδιά να πάρουν υποτροφίες σε Πανεπιστήμια της Αμερικής. Εκτός αυτού μέσω της Ακαδημίας μας, έχουμε κατακτήσει δύο Παναμερικανικά τρόπαια τα οποία δίνουνε την δυνατότητα και σε αλλά παιδιά να πραγματοποιήσουν τα όνειρα τους. Αν δούμε ότι υπάρχει κάποιο ταλέντο βέβαια που πιστεύουμε θα μπορέσει να ανταποκριθεί στης απαιτήσεις που έχει ένα σωματείο σαν τον Ολυμπιακό, θα το προωθήσουμε στο Ρέντη και από εκεί και μετά αποφασίζει ο Ολυμπιακός.

Η μεταγραφή στην ΑΕΚ , τι σήμαινε τότε; Ίσως το επόμενο βήμα το οποίο τελικά δεν καρποφόρησε;  

Το κεφάλαιο ΑΕΚ άρχισε με μεγάλα όνειρα αλλά όπως εξελίχθηκε με υπαιτιότητα της ΑΕΚ δεν ολοκληρώθηκε όπως θα ήθελα. Τότε ακόμα ήταν στην ομάδα παίκτες όπως ο Δημητριάδης και ο Σαραβάκος. Έτσι ήταν πολύ δύσκολο για μένα να πάρω θέση στην ομάδα, αν και έπαιζα αρκετά καλά και είχα τις δυνατότητες. Αλλά οι δύο που προανέφερα ήταν στην τελευταία χρόνια τους στην ομάδα αλλά και στην καριέρα τους οπότε ήταν δύσκολο. Οπότε για να μη μένω χωρίς παιχνίδια, με έστειλαν στον Ηρακλή. Η αλήθεια είναι πως με είχαν αφήσει απλήρωτο και μου υποσχέθηκαν ότι θα μου τα έβαζαν στο λογαριασμό μου και έτσι έφυγα και πήγα στον Ηρακλή. Τα χρήματα δεν τα πήρα ποτέ,παρά τις προσπάθειες,. Υπήρχαν δεκάδες ψεύτικες υποσχέσεις από την ομάδα. Στον Ηρακλή έκανα ένα απίστευτο εξάμηνο με 16 γκολ σε 18 παιχνίδια και τότε με θυμήθηκαν και μου έβαλαν τα λεφτά εκ πρόθεσμα όμως. Ο μάνατζερ μου τότε μου είχε πει πως είχα μείνει ελεύθερος, οπότε έκανα νέα διαπραγμάτευση με την ΑΕΚ και συγκεκριμένα τον Κύριο Καρρά τότε, και μου έδωσε αυτά που ζήτησα για να γυρίσω. Όμως την ημέρα που είχα φορτώσει τα πράγματα μου να φύγω με πήρε τηλέφωνο ο ίδιος ο πρόεδρος και μου είπε Νίκο μείνε στον Ηρακλή και όταν ρώτησα γιατί, μου είπε απλά ότι ο Μπάγεβιτς χάλασε την συμφωνία και έτσι έκλεισε αυτό το κεφάλαιο της καριέρας μου...ο νοών νοείτω! 


Η Καλαμάτα πλέον έχει αλλάξει και προσπαθεί να ανέβει. Εσείς παίξατε στην Καλαμάτα. Τι θυμάστε εκείνη τη χρονιά; 

Στην Καλαμάτα πήγα όταν ήμουν 19 χρόνων και ήταν η πρώτη φορά μακριά από το σπίτι μου. Με έστειλε ο Πανιώνιος τότε για να "ψηθώ" και έκανα ένα καταπληκτικό εξάμηνο που μου έμεινε αξέχαστο. Μια καταπληκτική πόλη αν και ακόμα τότε το 87’ προσπαθούσε να ξανάφτιαχτεί από τους σεισμούς.Οι άνθρωποι της με είχαν αγκαλιάσει, με είχαν αγαπήσει, και εγώ βέβαια με την σειρά μου τους ανταπέδωσα την αγάπη μέσα από τις εμφανίσεις μου. Να φανταστείς όταν πήγα, η Καλαμάτα σχεδόν έπεφτε Γ εθνική και τελικά φτάσαμε να διεκδικούμε άνοδο. Τότε πήγα με 300,000 δραχμές και το Καλοκαίρι μου έδιναν 20,000,000 για να μείνω αλλά δεν με άφησε ο Πανιώνιος. Ωστόσο παραμένει αξέχαστη εμπειρία που μου έδωσε πολλά ποδοσφαιρικά και γι'αυτό πάντα την έχω στην καρδιά μου. Και κάτι που δεν το ξέρει κανένας, ο Γιώργος ο Πρασσάς που είναι πρόεδρος τώρα είναι αδελφικός μου φίλος μιας και γνωριζόμαστε 21 χρόνια. Είναι τυχερή η Καλαμάτα που έχει έναν τέτοιο άνθρωπο για πρόεδρο. Εγώ μια συμβουλή θα δώσω στην ομάδα και στον κόσμο μην δημιουργείτε πίεση στην ομάδα γιατί απλά ήρθε ένας άνθρωπος που έχει βάλει χρήματα για να την ανεβάσει κατηγορίες. Η Καλαμάτα είναι μια καινούργια ομάδα και μπήκε σε μια κατηγορία όπου έχει να αντιμετωπίσει δυνατές ομάδες που ξέρουν καλύτερα την κατηγορία. Πρέπει να στηρίξετε την προσπάθεια γιατί θα υπάρχουν σκαμπανεβάσματα και δεν χρειάζεται γκρίνια. Αυτό ήταν κάτι αναμενόμενο κάτι το οποίο συμβαίνει σε κάθε καινούργια ομάδα χρειάζεται χρόνος επιμονή και υπομονή και αν έρθει η άνοδος ήρθε αν δεν έρθει δεν ήρθε, αλλά η ομάδα θα έχει πλέον τις εμπειρίες για την επόμενη χρόνια. Όταν υπάρχει μια αρμονία διοίκησης,παικτών,προπονητών,κόσμου και βέβαια δημοσιογράφων που γράφουν αντικειμενικά χωρίς να δημιουργούν αρνητικό κλίμα τότε να είσαι σίγουρος μόνο καλά πράγματα θα γίνουν...


Στην καριέρα σας είχατε και άνοδο με τον Άρη. Πόσο δυνατή εμπειρία μια ομάδα σαν τον Άρη να ανεβαίνει κατηγορία; Πως βλέπετε τον Άρη στη νέα εποχή που ήρθε;

Στον Άρη πήγα με τον Γιώργο Φοιρό προπονητή τότε, να τον βοηθήσω να ανεβεί κατηγορία και φεύγοντας από τον Ηρακλή πλήρωσα 10 εκατομμύρια δραχμές από την τσέπη μου για να πάρω την ελευθερία μου αλλά δυστυχώς για ένα χρόνο έπαιζα απλήρωτος. Στο τέλος αφού σιγουρεύτηκα ότι η ομάδα θα ανέβαινε έκανα προσφυγή και έφυγα. Τότε ήταν που μετακόμισα και στην Αμερική. Πάντως χαίρομαι που ο Άρης βρήκε τον δρόμο του και μάλιστα είναι από τις καλύτερες ομάδες της superleague.


Σημαντικό κεφάλαιο και ο Ηρακλής με τον οποίο κάνατε προσωπικές επιτυχίες. Τι θυμάστε έντονα από την παρουσία στην Ευρώπη με τον Γηραιό; αλλά και από τις σεζόν στα καλά χρόνια του Ηρακλή; 

Ο Ηρακλής ήταν το επιστέγασμα τις καριέρας μου. Ήμουν 3 χρόνια σχεδόν πρώτος σκόρερ της ομάδας και βγήκαμε ΟΥΕΦΑ έχοντας μια πολύ δυνατή και ποιοτική ομάδα, αλλά όπως βλέπεις και αυτή η ομάδα λόγω οικονομικών προβλημάτων εξαφανίστηκε σχεδόν και είναι κρίμα αν και βέβαια αδικήθηκε απίστευτα. Αυτό όμως δεν δικαιολογεί τα λάθη τον προηγούμενων ετών από τους παράγοντες της ομάδας κυρίως. Ειλικρινά εύχομαι να τον ξανά δούμε εκεί που του αξίζει.


Στην ΑΕΚ που ζήσατε τη Φιλαδέλφεια, τώρα με το νέο γήπεδο τι θα αλλάξει; Φαντάζεστε ότι θα πάρει όντως ώθηση ή θα έχει περισσότερο άγχος;

Αν φτιαχτεί το γήπεδο της ΑΕΚ τότε θα γίνει η ΑΕΚ μια πολύ υγιής και ανταγωνιστική ομάδα όπου θα μπορεί να κάνει τις μεγάλες μεταγραφές και να έχει την δυνατότητα να τις υποστηρίξει και να κοιτάει πλέον το μέλλον με ευρωπαϊκές προδιαγραφές.Αυτό θα την κάνει να είναι ανταγωνιστική όχι μόνο στους εγχώριους τίτλους αλλά και στα ευρωπαϊκά πρωταθλήματα.


Μάχη για το πρωτάθλημα. Ένας ΠΑΟΚ με τεράστια δυναμική στην Τούμπα και αυτοπεποίθηση εκτός έδρας. Και ένας Ολυμπιακός με την καλύτερη ομάδα των τελευταίων χρόνων αλλά με πολλά match. Που θα κριθεί το πρωτάθλημα φέτος; 

Το ποιος θα πάρει το πρωτάθλημα θα κριθεί στο ποιος θα χάσει τους λιγότερους πόντους από τις λεγόμενες "μικρές ομάδες". Όπως δείχνουν μέχρι τώρα και οι δυο πρωτοπόροι, θα πάει πόντο πόντο η υπόθεση τίτλος με έναν Ολυμπιακό που πραγματικά είναι ο καλύτερος των τελευταίων χρόνων αλλά και έναν ΠΑΟΚ ο οποίος είναι πλέον έμπειρος και πολύ δυνατός που ξέρει να παίρνει τις εκτός έδρας νίκες.

0 Σχόλια

Πρόσφατες αναρτήσεις

Εμφάνιση όλων
bottom of page